OOR:
‘…de krasse sixty something legt een ongekende activiteit en creativiteit aan de dag’ … ‘de songs zijn kaal en onopgesmukt op de plaat gezet, het komt de zeggingskracht alleen maar ten goede’ … ‘als een nummer als Om Draaien door een jong gastje voor Excelsior was opgenomen hadden we er coverstories aan gewijd’ … ‘songs als Held in A, Mag de maan aan, Ze is fee en de schitterende instrumental Janschen in de regen zijn gewoon te goed om een geheimpje voor de fijnproevers te blijven.’
New Folk Sounds:
‘…een sober maar intens en krachtig album’…’veertien liederen geschreven in de aangenaam associatieve stijl die de zanger/instrumentalist eigen is’.
Leeuwarder Courant:
‘…zelden zit je zo dicht op de huid van een artiest’ … ‘Martens zingt en speelt intenser dan ooit’ … ‘liedjes die in hun ambigue, bitterzoete woordkeus blijven haken’.
HEAVEN:
‘Zijn beste tot nu toe’ … ‘Wankelmoed – wat een mooie titel – is een prachtig multimediaproject – beeld, tekst en geluid – geworden, de liedjes zijn zonder uitzondering erg goed en in de boektekst en in zijn liedteksten betoont Martens zich andermaal een woord- en taalkunstenaar’ … ‘Het lijkt een zoektocht te zijn geworden in het verleden en het heden naar harmonie en vrede, weg van de angst en de demonen’ … ‘Kleine prachtige liedjes zonder franje, ze zijn een lust voor het oor’ … ‘Jammer dat de beste singersongwriter van Nederland zijn muziek in eigen beheer moet uitbrengen.’
Folkforum:
‘Als tekstschrijver weet Sido Martens als geen ander beelden in woorden te vatten’ … ‘Sido Martens in zijn eentje, eenvoudig maar daardoor ook kwetsbaar’ … ‘Toch is dat niet alles. Wankelmoed reikt namelijk extra beelden aan door de foto’s en beschrijvende teksten in het boekje.’ … ‘Perfect is Wankelmoed niet. Hoeft ook niet, er spreekt gevoel uit de liedjes die nog immer van een kwaliteit zijn zoals we die nu al jaren van Sido Martens gewend zijn.’ … ‘Het boekje mag gekoesterd worden als een persoonlijk document.’